Follow this blog with bloglovin

Follow Timeless

torsdag den 22. marts 2012

The Hunger Games

Jeg var i biografen i går, for at se "the hunger games". Jeg tror det er noget af det mest chokerende, jeg nogensinde har set. Jeg havde det simpelthen både fysisk -og psykisk dårligt bagefter. Det skal lige siges, at jeg ikke normalt er en sart sjæl med hensyn til film! Jeg er vant til at se, rimelig slemme gyserfilm. Men denne her ramte mig på en helt anden måde. Jeg blev meget påvirket af, at det var børn der skulle dræbe hinanden. 
Når det så er sagt, så var det en virkelig god film! "Twilight" kan slet ikke måle sig med denne her! Historien er gribende, filmen er flot lavet, man keder sig ikke et øjeblik. Jeg kan heller ikke lade vær' med at sammenligne dette med en kritik af samfundet. "The hunger games" er ikke kun en god historie, men den giver også en dybere mening. Selvom jeg er skræmt (fra vid og sans), så glæder jeg mig utrolig meget, til at se en fortsættelse!


Et lille referat af filmen:
I filmen 'The Hunger Games' befinder vi os i fremtidslandet Panem, der er inddelt i 12 distrikter, og som alle styres af det mægtige Capitol.

Hvert år skal hvert distrikt finde to repræsentanter til at deltage i det landsdækkende reality-show, Dødsspillet.

I spillet skal deltagerne kæmpe mod hinanden, indtil kun én overlevende står tilbage. Da den 16-årige Katniss' lillesøster udvælges som deltager, melder Katniss (Jennifer Lawrence) sig frivilligt og tager hendes plads.

Sammen med den mandlige Distrikt 12-deltager Peeta (Josh Hutcherson) skal de to nu kæmpe om liv eller død.
'The Hunger games' bygger på Suzanne Collins' populære bogserie (på dansk 'Dødsspillet') - i hovedrollen som Katniss Everdeen ses Jennifer Lawrence (X-Men: First Class). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar