Follow this blog with bloglovin

Follow Timeless

søndag den 15. april 2012

At være smuk

Jeg indrømmer gerne, at jeg selv synes det er flot at være tynd, og ja, jeg ville meget gerne tabe mig lidt. Men helt ærligt, er det så ikke vigtigere, at vi er sunde og glade? Hvorfor kan vi ikke i stedet for beundre de små depoter vi har på siden? Jeg får altid selv mega dårlig selvtillid, når jeg er ude for at prøve tøj, og det er jo klart, fordi jeg hele tiden ser tøjet sidde på mannequindukker der er så tynde som pinde. Hvorfor er det pludselig sådan et tabu, at være lidt buttet? Før i tiden var de smukke kvinder dem med former, så de lignede rigtige kvinder. Nu skal "rigtige og smukke" kvinder være som pinde. For eksempel synes jeg, at Adele er en virkelig smuk og flot kvinde, selvom hun faktisk er lidt buttet. Men eftersom hun er begyndt at blive mere kendt, så er hun også begyndt at tabe sig virkelig meget, hvad er det for noget? Man kan pludselig ikke være kendt, uden at have personlighed og være stor? Jeg synes også Marilyn Monroe var en af de smukkeste kvinder, blandt andet også fordi hun havde former!
Jeg tror det er farligt, at vi som mennesker går alt for meget op i, hvad vi vejer. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at flere og flere unge piger får anoreksi, og denne sygdom er altså dødelig, og den kan påvirke resten af dit liv. 
Men jeg vil også lige påpege, at jeg ikke siger dette for at hakke ned på slanke piger. Bestemt ikke! Jeg skriver bare dette, for at gøre opmærksom på de piger, som er tynde, men utilfredse med sig selv, og lever en usund livstil fordi de ikke vil tage på. Der er skam intet i vejen for at være tynd, så længe man bare er glad og har det godt med sig selv. Jeg mener bare, at alle former og størrelser er smukke, uanset hvordan det hele er skruet sammen.
Så kære læsere, jeg siger ikke det med en løftet pegefinger, men fordi jeg synes vi bør se på os selv, og se mange af de andre smukke sider vi har. Vi kan sagtens være smukke, selvom vi vejer et par kilo for meget. Jeg skal dog ikke selv lege helgen, for der er da rigtig mange ting ved mig selv, som jeg er utilfreds med, men det vil jeg altså også arbejde på, og jeg vil prøve at stoppe med at være så fandens selvkritisk, for i sidste ende, hvad får vi så ud af det? 
Jeg ønsker jer alle sammen et rigtig godt og sundt liv! Husk hvor smukke I er! <3








Ingen kommentarer:

Send en kommentar