Follow this blog with bloglovin

Follow Timeless

lørdag den 7. april 2012

Eftertænksomhed

Jeg tror nogle gange det er vigtigt, at vi bloggere også fremsætter andre aspekter, af vores liv, end at vi blot virker som nogen, der ikke har andet end tøj og mode i hovedet. Jeg er faktisk selv gået i gang med en bog, som jeg længe har haft lyst til at skrive, men som jeg aldrig har haft modet til, at starte på. Den handler om, hvad er dét der gør livet værd at leve, hvorfor vi lever, og hvilken verden vi lever i. Det er rigtig mange og store problemstillinger, som jeg ikke vil prøve at svare på, men blot stille spørgsmålstegn ved. Jeg tror nemlig nogle gange, at vi selv glemmer at følge med i den verden vi lever i, og hvad vores rolle i livet er. For mit vedkommende, tror jeg, at det er vigtigt, at vi ikke kun lever for os selv, men også for andre mennesker. For hvor ville vi være, hvis vi var alene? Derfor er det vigtigt, at vi respekterer andre mennesker, og vi hjælper alt det vi har mulighed for. Ligesom vi som mennesker også vokser op og udvikler os igennem immitation, vi immiterer andre mennesker hele vores liv, på alle mulige måder.
Nu er det ikke fordi jeg skal lyde som en helgen, der aldrig selv begår fejl, for det gør jeg, og det gør jeg tit, men jeg lærer også af dem, og jeg lærer mere af hvilket menneske jeg gerne vil være, og hvad for et menneske, jeg bestemt ikke vil være.
Jeg vil også lige anbefale jer nogle forfattere og bøger på vejen! Herta Müller har skrevet en helt fantastisk bog "mennesket er en stor fasan i verden". Hvad den handler om er ikke det væsentlige, men måden den er skrevet på, er intet mindre en fænomenalt! Sproget er så flot, og selvom den ikke er særlig tyk, så tror jeg det er en af de bøger, der har taget mig længst tid at læse. Tove Ditlevsen er også en af mine forbilleder, hun forstår nemlig at bruge melankoli så smukt i sine digte og romaner. Og den bedste bog jeg nogensinde har læst, må næsten være "løvekvinden" af Erik Fosness Hansen, den er simpelthen også så smukt skrevet. Man skal dog være forberedt på, at alle disse eksempler er en smule barske.
Jeg ønsker jer en rigtig god, fantastisk, eventyrlig og eftertænksom lørdag aften <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar